Effective of Leadership ប្រសិទ្ធភាពនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ
ប្រសិទ្ធភាពនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ
1.
សេចក្ដីផ្ដើម
1.1.សាវតានៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ
ទន្ទឹមនឹងភាពរីកចំរើននៃសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក
ប្រទេសនីមួយៗបានខិតខំប្រឹងប្រែងឱ្យគេចផុតពីភាពក្រីក្រ
និងដើរអោយទាន់សេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក។ ជាពិសេសប្រទេស
កំពុងអភិវឌ្ឍន៍ដូចជាប្រទេសកម្ពុជាក៏បានខិតខំប្រឹងប្រែងស្ដារសេដ្ឋកិច្ចជាតិរបស់ខ្លួន
ដែលធ្លាប់ធ្លាក់ចូលទៅក្នុងភ្លើងសង្គ្រាមជាង៣ទសវត្សកន្លងមក
ដែលធ្វើឱ្យបាត់បង់នូវហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ធនធានមនុស្ស ហើយបានបន្សល់ទុកនូវ ជនពិការ
ក្មេងកំព្រា ជនចាស់ជរា និងស្ត្រីមេម៉ាយជាច្រើននាក់
កត្តាទាំងនេះដែលធ្វើឱ្យរាំងស្ទះដល់ដំណើរការនៃការអភិវឌ្ឍន៍ប្រទេសមានភាពយឺតយ៉ាវ(“ពិចារណាអំពី ប្រវត្តិសាស្រ្តកម្ពុជា
ពីដើមរហូតដល់សម័យកម្ពុជាប្រជាធិបតេយ្យ” ខៀវ សំផន ២០០២-២០០៧)។
បច្ចុប្បន្ននេះរាជរដ្ឋាភិបាលបានចាប់ដៃជាមួយប្រទេសម្ចាស់ជំនួយ
និងស្ថាប័នជាតិ អន្តរជាតិ ដោយខិតខំប្រឹងប្រែងយ៉ាងសស្រាក់សស្រាំ ដើម្បីធ្វើការកែទម្រង់សេដ្ឋកិច្ចលើគ្រប់វិស័យ។
នៅក្នុងក្របខ័ណ្ឌយុទ្ធសាស្រ្តចតុកោណ ពោលគឺការលើកស្ទួយវិស័យកសិកម្ម
ការបន្តស្ដារកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរូបវ័ន្ត
ការអភិវឌ្ឍន៍ផ្នែកឯកជន ការងារ ការកសាងសមត្ថភាព និងការអភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្ស
ដើម្បីបង្កើនការងារសមធម៌នឹងប្រសិទ្ធភាពនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។
ប្រទេសកម្ពុជាបានលើកទឹកចិត្តព្រមទាំងបើកផ្លូវអោយអ្នកវិនិយោគក្នុងប្រទេស
និងក្រៅប្រទេសមកវិនិយោគគ្រប់វិស័យនៅក្នុងប្រទេសរបស់ខ្លួនអោយកាន់តែច្រើន(យុទ្ធសាស្ត្រចតុកោណ)។
អ្នកវិនិយោគគ្រប់វិស័យទាំងអស់ ដើម្បីគ្រប់គ្រងអាជីវកម្ម ឬស្ថាប័ន របស់ខ្លួន
ឱ្យនៅគង់វង្ស និងកាន់តែរីកចំរើននាពេលអនាគត គឺពួគគេត្រូវពិចារណាទៅលប្រសិទ្ធភាពនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ
ព្រោះថាបើសិនជាស្ថាប័នមួយគ្មានការដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធភាពនោះទេ ច្បាស់លាស់ គឺស្ថាប័ននោះនិងគ្មានការរើកចំរើននោះទេ។ហើយគ្មានតម្លាភាពស្តង់ដារទេនោះទាំងអ្នកខាងក្នុង
និងទាំងអ្នកខាងក្រៅ សុទ្ធតែគ្មានមូលដ្ឋាន ដែលអាចមានទិន្នន័យច្បាស់លាស់ គ្រប់គ្រាន់ អាចវិភាគ
និងសន្និដ្ឋានពីស្ថានភាព ហានិភ័យផ្សេងៗ របស់ស្ថាប័ន ដើម្បីជាមូលដ្ឋាន
ក្នុងការសម្រេចចិត្តក្នុងការដឹកនាំ ដ៏ត្រឹមត្រូវបាននោះទេ។ ដោយមើលឃើញតួនាទីដ៏ មានសារសំខាន់ នៃការដឹកនាំគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្សអោយមានប្រសិទ្ធភាព ហើយប្រសិទ្ធភាពនៃការដឹកនាំ
នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជានៅមានកំរិតនៅឡើយទើបនិស្សិតភាគច្រើនដែលសិក្សានៅក្នុងមហាវិទ្យាល័យគ្រប់គ្រង និង សេដ្ឋកិច្ច ឯកទេស គ្រប់គ្រង
ធ្វើការសម្រេចចិត្តជ្រើសរើសយកប្រធានបទមួយក្រោមចំណងជើងថាៈ ប្រសិទ្ធភាពនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ មកសរសេរ Assignment ។
ទោះបីជាយ៉ាងណាក្ដីបញ្ហា ជនពិការ
ក្មេងកំព្រា ជនចាស់ជរា និងស្ត្រីមេម៉ាយ នៅតែជាបញ្ហាប្រឈមនៅតាមសហគមន៍មូលដ្ឋាន ដើម្បីកាត់បន្ថយបញ្ហាប្រឈម និងជួយកែប្រែស្ថានភាព ដែលជាកត្តារាំងស្ទះដល់ការអភិវឌ្ឍន៍ទាំងនេះឱ្យទៅជាកត្តាលើកស្ទួយជំរុញល្បឿនបន្ថែម នៃការអភិវឌ្ឍន៍ប្រទេសកម្ពុជា យើងសង្កេតឃើញថាមានអង្គការមិនមែនរាជរដ្ឋាភិបាលជាច្រើនបានចូលរូមយ៉ាងសកម្មក្នុងដំណាក់កាលកំពុងអភិវឌ្ឍន៍
ដោយបានផ្ដល់ជំនួយដល់គណៈកម្មាធិការអភិវឌ្ឍន៍ភូមិ
ឃុំ និងខេត្ត។ ម្យ៉ាងទៀតការអនុវត្តន៏គម្រោងស្ដីពីការអប់រំសុខភាព
សិទ្ធិ និងច្បាប់នានា ដែលបានផ្ដល់ជាចំណេះដឹងដល់ថ្នាក់មូលដ្ឋាន
ការបំបាត់អនក្ខរជន ដោយផ្ដល់វគ្គបណ្ដុះបណ្ដាលវិជ្ជាជីវៈមុខជំនាញផ្សេងៗ
និងផ្ដល់ជាទុនដើម្បីប្រកបរបរបចិញ្ចឹមជីវិត។ ជាពិសេសដល់ប្រជាពលរដ្ឋនៅតាមជនបទដាច់ស្រយាលក្នុងចំណោមអង្គការទាំងនោះក៏រូមមានអង្គការមួយ
ដែលបានចូលរួមយ៉ាងសកម្មទៅលើកម្មវិធីអប់រំសុខភាពដល់ជនចាស់ជរា
គឺ អង្គការជូយជនចាស់ជរាអន្ដរជាតិ កម្ពុជា។
១.២ មូលហេតុនៃការចុះសិក្សាស្រាវជ្រាវ
តាមការសិក្សាយើងឃើញថាការគ្រប់គ្រងប្រព័ន្ធគណនេយ្យ គឺសំខាន់និងចាំបាច់បំផុតជាពិសេសគឺដំណើរការនៃកិច្ចការចុះបញ្ចីកាគណនេយ្យ
ដែលជាហេតុនាំអោយដំណើរការនៃការអនុវត្ត ប្រតិបត្តិការអាជីវកម្មមានភាពរលូននៅមុខ
និងការសម្រេចចិត្តហិរញ្ញវត្ថុរបស់អង្គការបានល្អប្រសើរ។
ដោយសារមើលឃើញថាអង្គការជួយជនចាស់ជរាអន្តរជាតិ កម្ពុជា
ទទួលបានជោគជ័យក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ក៏ដូចជានៅក្នុងខេត្ត បាត់ដំបង
គួរអោយកត់សំគាល់ ទើបក្រុមស្រាវជ្រាវយើងខ្ញុំសម្រេចចិត្តយកអង្គការនេះ
មកធ្វើការសិក្សាស្រាវជ្រាវដើម្បីឆ្លុះបញ្ចាំង
និងប្រៀបធៀបខ្លឹមសារនៃមេរៀនដែលបានសិស្សាកន្លងមកទៅនឹងការអនុវត្តជាក់ស្ដែងរបស់អង្គការចង់ដឹងថា
“តើអង្គការជួយជនចាស់ជរាអន្ដរជាតិ
កម្ពុជា(HelpAge International-Cambodia) មានដំណើរការនៃកិច្ចចុះបញ្ចីគណនេយ្យប្រព្រឹត្តទៅយ៉ាងណាដើម្បីអោយដំណើរការរបស់ខ្លួនមានភាពរលូន
និងទទួលបានជោគជ័យលើការងារក្រុមហ៊ុនបានប្រសើរនោះ ?”
១.៣
កម្មវត្ថុនៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
គោលបំណងការសិក្សាស្រវជ្រាវនេះគឺដើម្បីៈ
·
សិក្សាអំពីស្ថានភាពទូទៅរបស់ អង្គការជូយជនចាស់ជរាអន្ដរជាតិ
កម្ពុជា (HelpAge International-Cambodia) ខេត្តបាត់ដំបង
·
សិក្សាអំពីប្រភេទប្រតិបត្តិការណ៍ដែលមានឥទ្ធិពលទៅលើការកត់ត្រាគណនេយ្យ
·
ពិពណ៌នាអំពីនីតិវិធីនៃការកត់ត្រាគណនេយ្យចំពោះដំណើរការ
និងការរៀបចំចុះបញ្ជីគណនេយ្យ
១.៤
សារៈសំខាន់នៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
នៅក្នុងការសិក្សាស្រាវជ្រាវអំពីដំណើរការនៃកិច្ចការចុះបញ្ចីគណនេយ្យ
នៅអង្គការជួយ ជនចាស់ជរាអន្តរជាតិ កម្ពុជា គឺបានផ្ដល់អត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើនដូចជា៖
១.៤.១ សម្រាប់ក្រុមសិក្សាស្រាវជ្រាវ
·
ជួយអោយក្រុមយើងខ្ញុំយល់ដឹងកាន់តែច្បាស់ពីទ្រឹស្ដី
និងការអនុវត្តការងារជាក់ស្ដែង
·
ដើម្បីជាទុនសំរាប់ការអនុវត្តការងារនាពេលអនាគត
·
ធ្វើអោយមានភាពស្និទ្ធស្នាលរវាងសមាជិកក្រុម
និងចេះអត់អោនអធ្យាស្រ័យគ្នាទៅវិញទៅមក
·
យល់ដឹងអំពីចំនុចខ្លាំង និងចំនុចខ្សោយ(ចំនុចគួរកែប្រែ)របស់ខ្លួន និង
ចំនុចមួយចំនួនរបស់អង្កការដែលត្រូវការកែលំអ។
១.៤.២ សម្រាប់អង្គការ
·
បានបង្ហាញអំពីអង្គការរបស់ខ្លួនអោយសាធារណៈជនស្គាល់
·
បង្ហាញនូវវិធីសាស្រ្តចំពោះដំណើរការនៃកិច្ចចុះបញ្ជីកាគណនេយ្យរបស់អង្គការ
·
មានឱកាសបើកបង្ហាញពីគុណសម្បត្តិរបស់អង្គការ
·
ដឹងនួវចំនុចខ្លាំង និងចំនុចខ្សោយដែលត្រូវកែលំអរបស់អង្គការ។
១.៤.៣ សម្រាប់សាធារណៈជនទូទៅៈ
·
ទុកជាស្ពានសម្រាប់ប្អូនៗ
សិក្សាជំនាន់ក្រោយដើម្បីការស្រាវជ្រាវ
បន្ថែមទៀតក្នុងការជួយកែលម្អនូវចំនុចខ្វះខាតដែលបានសិក្សារួចឲ្យរិតតែល្អប្រសើរថែមទៀត
·
អាចយកមកសិស្សាបានសំរាប់ប្រធានបទ
ឬ ជំនាញស្រដៀងគ្នា
·
អាចយកសៀភៅនេះ
ធ្វើជាឯកសារយោងបាន(យោងតាមសារណាមុនៗ)
១.៥
វិសាលភាព និងដែនកំណត់
១.៥.១ វិសាលភាព
ការសិក្សាស្រាវជ្រាវនេះធ្វើឡើងនៅក្នុងអង្គការជួយជនចាស់ជរាអន្តរជាតិ
កម្ពុជា ( HelpAge
International-Cambodia ) ដែលមានទីតាំងស្ថិតនៅផ្ទះលេខ ៣០៥ ភូមិ រំចេក០៤
សង្កាត់ រតនៈ ក្រុង បាត់ដំបង ខេត្ត បាត់ដំបង។
១.៥.២ ដែនកំណត់
ការសិក្សាស្រាវជ្រាវសិក្សាស្រាវជ្រាវនេះ
គឺសិក្សាទៅលើដំណើរការនៃកិច្ចចុះបញ្ជីកាគណ
នេយ្យរបស់អង្គការជួយជនចាស់ជរាអន្តរជាតិ កម្ពុជា ( HelpAge
International-Cambodia )ខេត្តបាត់ដំបង ហើយផ្ដោតសំខាន់
ចំពោះតែដំណើរការកិច្ចការចុះបញ្ចីគណនេយ្យ តែប៉ុណ្ណោះ។
ផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុផ្តោតលើកម្មវត្ថុ៣ គឺសិក្សាអំពីស្ថានភាពទូទៅរបស់
អង្គការជួយជនចាស់ជរាអន្តរជាតិកម្ពុជា (HelpAge
International-Cambodia) ខេត្តបាត់ដំបង, សិក្សាអំពីប្រភេទប្រតិបត្តិការណ៍ដែលមានឥទ្ធិពលទៅលើការកត់ត្រាគណនេយ្យ
និងពិពណ៍នាអំពីនីតិវិធីនៃការកត់ត្រាគណនេយ្យចំពោះដំណើរការនិងការរៀបចំចុះបញ្ជីគណនេយ្យ។
១.៦
រចនាសម្ព័ន្ធនៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
សេចក្ដីផ្ដើម
·
សាវតាប្រសិទ្ធភាពនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ,កម្មវត្ថុសិក្សា
សេចក្ដីសន្និដ្ឋាន និង អនុសាសន៍
·
រំលឹកទ្រឹស្ដី
§
សញ្ញាណទូទៅនៃប្រសិទ្ធភាពជាការដឹកនាំ
o
វិធីសាស្រ្តនៃការស្រាវជ្រាវ
·
ការរៀបចំការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
·
វិធីប្រមូលព័ត៌មាន
·
ប្រភេទនៃការសំភាសន៍
·
កំណត់ទំហំគំរូ
·
វិភាគព័តមាន
·
កំណត់ទំហំគំរូ
·
របកគំហើញ
·
សិក្សាអំពីស្ថានភាពទូទៅរបស់ អង្កការជូយជនចាស់ជរាអន្ដរជាតិ កម្ពុជា (HelpAge International-Cambodia) ខេត្តបាត់ដំបង
របគំហើញ
1.1.1. គុណសម្បត្តិនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ
អ្នកដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធិភាពមានគុណសម្បត្តិជាច្រើន។
អ្នកដឹកនាំក្រុមការងារល្អប្រឹងប្រែងរៀនសូត្រនិងអនុវត្តជំនាញដូច្នេះពួកគេអាច៖
·
ស្តាប់ដោយបើកចំហចំពោះអ្នកដទៃ
·
ផ្តល់ជូននិងទទួលយកការផ្តល់យោបល់ស្ថាបនា
·
ផ្តល់ទិសដៅច្បាស់លាស់
·
កំណត់និងបំពេញតាមកាលកំណត់
·
ផ្តល់បទបង្ហាញជាផ្លូវការនិងមិនផ្លូវការ
·
ជួយសមាជិកកំណត់និងដោះស្រាយបញ្ហា
·
កំណត់ឧទាហរណ៍នៃឥរិយាបថដែលចង់បាន
·
បង្ហាញការដឹងគុណចំពោះការរួមចំណែករបស់អ្នកដទៃ
·
បង្ហាញការយល់ដឹង
·
លើកទឹកចិត្តឱ្យសមាជិកផ្លាស់ប្តូរយោបល់
·
ដោះស្រាយជម្លោះ
·
ណែនាំក្រុមនៅក្នុងការកំណត់គោលដៅនិងការសម្រេចចិត្ត
·
ប្រតិភូកម្មទទួលខុសត្រូវ
·
សួរសំណួររបស់ក្រុមដើម្បីឆ្លើយតបភ្លាមៗ
·
បង្កើតបរិយាកាសផលិតភាព
·
អ្នកដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធិភាព
·
ខាងក្រោមនេះគឺជាគុណសម្បត្តិមួយចំនួននិងគុណសម្បត្តិរបស់មេដឹកនាំដ៏អស្ចារ្យដែលអ្នកអាចរៀននិងអនុវត្ត:
- ពួកគេស្មោះត្រង់។
នេះផ្តល់ឱ្យពួកគេនូវភាពគួរឱ្យទុកចិត្តដែលជាលទ្ធផលនៃការទុកចិត្តនិងទំនុកចិត្តរបស់ប្រជាជនរបស់ពួកគេ។
អ្នកដឹកនាំគួរឱ្យទុកចិត្តបានជំរុញមោទនភាពរបស់អង្គភាពនេះស្មារតីនៃកិច្ចសហប្រតិបត្តិការនិងការងារជាក្រុមនិងអារម្មណ៍នៃភាពជាម្ចាស់និងការទទួលខុសត្រូវផ្ទាល់ខ្លួន។
-
ពួកគេធ្វើអ្វីដែលពួកគេនិយាយថាពួកគេនឹងធ្វើ។
ពួកគេរក្សាការសន្យារបស់ពួកគេហើយធ្វើតាមការសន្យារបស់ពួកគេ។
-
ពួកគេធ្វើឱ្យប្រាកដថាសកម្មភាពរបស់ពួកគេគឺស្របនឹងបំណងប្រាថ្នារបស់មនុស្សដែលពួកគេដឹកនាំ។
ពួកគេមានគំនិតច្បាស់លាស់អំពីអ្វីដែលអ្នកដទៃមានតម្លៃនិងអ្វីដែលពួកគេអាចធ្វើបាន។ពួកគេជឿលើតម្លៃផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នកដទៃ។
- ពួកគេសារភាពកំហុសរបស់ពួកគេ។
ពួកគេដឹងថាការប៉ុនប៉ងលាក់បាំងកំហុសគឺបំផ្លាញនិងបាត់បង់ភាពជឿជាក់។ពួកគេបង្កើតបរិយាកាសទុកចិត្តនិងបើកចំហ។
-
ពួកគេជួយអ្នកដទៃឱ្យទទួលបានជោគជ័យនិងមានអារម្មណ៍ថាមានអំណាច។
- ពួកគេមិនជម្រុញខ្លាំងពេក។
ពួកគេលើកទឹកចិត្តសមាជិកឱ្យធ្វើច្រើនទៀតប៉ុន្តែដឹងថាពេលណាវាច្រើនពេក។
- ពួកគេរមៀលរោមដៃរបស់ពួកគេ។ ពួកគេបង្ហាញសមាជិកថាពួកគេមិនមែនគ្រាន់តែជាមេដឹកនាំឬអ្នកបង្កើតការសម្រេចចិត្តនោះទេ។
សមាជិកគោរពថ្នាក់ដឹកនាំកាន់តែច្រើននៅពេលពួកគេបង្ហាញឆន្ទៈក្នុងការធ្វើការជាមួយពួកគេ។
-
ខាងក្រោមនេះគឺជាគុណសម្បត្តិមួយចំនួននិងគុណសម្បត្តិរបស់មេដឹកនាំដ៏អស្ចារ្យដែលអ្នកអាចរៀននិងអនុវត្ត:
-
ពួកគេជៀសវាងពាក្យដែលបង្កឱ្យមានការអាក់អន់ចិត្តស្ទាក់ស្ទើរនិងភាពធន់ទ្រាំ។
ឧទាហរណ៍ជំនួសឱ្យការនិយាយថាអ្នកត្រូវធ្វើអ្វីមួយអ្នកដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធិភាពស្នើសុំឬណែនាំឱ្យសមាជិកធ្វើអ្វីមួយ។
Fខាងក្រោមនេះគឺជាគុណសម្បត្តិមួយចំនួននិងគុណសម្បត្តិរបស់មេដឹកនាំដ៏អស្ចារ្យដែលអ្នកអាចរៀននិងអនុវត្ត
·
ការវាយតម្លៃដោយខ្លួនឯង
: អ្នកដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធិភាពជាប្រចាំពិចារណានូវភាពខ្លាំងនិងភាពខ្សោយរបស់ពួកគេ។
ពួកគេសួរថា: "តើខ្ញុំចូលចិត្តធ្វើអ្វី? តើអ្វីដែលខ្ញុំពិតជាល្អ? "" តើកន្លែងណាខ្លះដែលខ្ញុំទន់ខ្សោយហើយតើខ្ញុំមិនចូលចិត្តធ្វើអ្វី? "ការដឹងអំពីចំណុចខ្សោយរបស់អ្នកមិនមែនធ្វើឱ្យអ្នកខ្សោយនោះទេ។
ផ្ទុយទៅវិញវាអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រគល់សិទ្ធិដល់អ្នកដទៃដែលមានសមត្ថភាពទាំងនោះដើម្បីទទួលបានគោលដៅរួម។
ជាជាងការប្រកាន់ខ្ជាប់នូវជំនឿមិនពិតថាពួកគេអាចធ្វើវាទាំងអស់មេដឹកនាំដ៏អស្ចារ្យជួលមនុស្សដែលបំពេញបន្ថែមជាជាងបំពេញបន្ថែមជំនាញរបស់ពួកគេ។
ការធ្វើការលើចំណុចខ្សោយរបស់អ្នកនឹងបង្កើនសមត្ថភាពអ្នកដឹកនាំរបស់អ្នកហើយការទទួលស្គាល់ពួកគេធ្វើឱ្យអ្នកកាន់តែមានមនុស្ស។
·
ការយល់ឃើញរបស់ក្រុមហ៊ុន
Sharp
: តើអ្នកដឹងពីរបៀបដែលមនុស្សពិតជាយល់ឃើញអ្នកទេ? មេដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធិភាពធ្វើ។ ពួកគេមានទំនាក់ទំនងដ៏ស្មោះត្រង់ជាមួយក្រុមនិងមិត្តភក្តិរបស់ពួកគេនិងមានការយល់ដឹងយ៉ាងម៉ត់ចត់អំពីរបៀបដែលពួកគេត្រូវបានគេដឹង។
ការធ្វើតេស្តការយល់ឃើញរបស់អ្នកដទៃចំពោះអ្នកអាចមានលក្ខណៈសាមញ្ញដូចជាការសង្កេតមើលឥរិយាបថរបស់ពួកគេ។
តើសហការីនិងសមាជិកក្រុមរបស់អ្នកសម្រាកជុំវិញអ្នកដែរឬទេ? តើការសន្ទនាទាំងអស់នឹងឈប់នៅពេលអ្នកចូលក្នុងបន្ទប់ឬទេ? ប្រសិនបើអ្នកពិតជាចង់ដឹងពីអ្វីដែលមនុស្សគិតមែនចូរគ្រាន់តែសួរពួកគេ។
អ្នកអាចទទួលបានមតិយោបល់ដែលអ្នកមិនស្តាប់ឬបង្ហាញការកោតសរសើរក៏ដូចជាអ្នកអាចធ្វើបាន។ ប្រសិនបើអ្នកបានបង្កើតបរិយាកាសនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងដោយស្មោះត្រង់និងបើកចំហអ្នកគួរតែអាចសួរអំពីគុណសម្បត្តិល្អ
ៗ របស់អ្នកនិងតំបន់ដែលអ្នកត្រូវការដើម្បីកែលម្អ។ បុគ្គលិករបស់អ្នកនឹងពេញចិត្តចំពោះការខិតខំរបស់អ្នក។
·
ឆ្លើយតបទៅនឹងតំរូវការរបស់ក្រុម : ការយល់ដឹងអាចជួយអ្នកដឹកនាំឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធិភាពក្នុងការដឹងពីតម្រូវការរបស់ក្រុម។
ក្រុមមួយចំនួនផ្តល់តម្លៃការជឿទុកចិត្តលើភាពច្នៃប្រឌិត។ អ្នកផ្សេងទៀតចូលចិត្តទំនាក់ទំនងដ៏ច្បាស់មួយទៅអ្នករៀបចំដ៏អស្ចារ្យ។
ការបង្កើតក្រុមខ្លាំងគឺកាន់តែងាយស្រួលនៅពេលដែលអ្នកដឹងពីតម្លៃនិងគោលដៅរបស់បុគ្គលម្នាក់ៗព្រមទាំងអ្វីដែលពួកគេត្រូវការពីអ្នកក្នុងនាមជាអ្នកដឹកនាំរបស់ពួកគេ។
·
ការដឹងពីអង្គភាព : មេដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធិភាពដឹងពីគោលបំណងរួមនិងគោលដៅរួមរបស់អង្គការនិងយុទ្ធសាស្ត្រដែលបានព្រមព្រៀងគ្នាដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅទាំងនេះ។
ពួកគេក៏ដឹងពីរបៀបដែលក្រុមរបស់ពួកគេសមនឹងរូបភាពធំនិងផ្នែកដែលពួកគេលេងដើម្បីជួយឱ្យអង្គការរីកលូតលាស់និងលូតលាស់។
ចំណេះដឹងពេញលេញនៃអង្គការរបស់អ្នក - ខាងក្នុងនិងក្រៅ - គឺមានសារៈសំខាន់ដើម្បីក្លាយជាអ្នកដឹកនាំដ៏មានប្រសិទ្ធិភាព។
·
ទំនាក់ទំនង - ជំនាញទំនាក់ទំនងល្អត្រូវបានទាមទារនៅគ្រប់កម្រិតនៃមុខជំនួញប៉ុន្តែអ្នកដឹកនាំត្រូវតែមានជំនាញទំនាក់ទំនងល្អប្រសើរ។
សំណាងល្អនេះគឺជាជំនាញដែលអាចរៀនបាន។
·
ក្រុមលើកទឹកចិត្ត
- ការបំផុសគំនិតអ្នកដទៃគឺជាសញ្ញានៃអ្នកដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធិភាព។
ការលើកទឹកចិត្តល្អបំផុតត្រូវបានធ្វើដោយឧទាហរណ៍និងការណែនាំមិនមែនតាមរយៈការចេញបញ្ជាទេ។
·
ការកសាងក្រុម - ការដាក់ក្រុមខ្លាំង ៗ ដែលធ្វើការបានល្អគឺជាលក្ខណៈនៃអ្នកដឹកនាំដ៏អស្ចារ្យ។
ផ្ទុយទៅវិញក៏ជាការពិតផងដែរប្រសិនបើក្រុមមួយមានភាពទន់ខ្សោយនិងមិនប្រក្រតីវាជាទូទៅជាការបរាជ័យក្នុងភាពជាអ្នកដឹកនាំ។
·
ការទទួលយកហានិភ័យ
- អ្នកអាចរៀនពីរបៀបវាយតំលៃហានិភ័យនិងដំណើរការសេណារីយ៉ូដែលនឹងជួយអ្នកធ្វើការសំរេចចិត្តកាន់តែប្រសើរ។
មេដឹកនាំដ៏អស្ចារ្យយកហានិភ័យត្រឹមត្រូវនៅពេលខាងស្ដាំ។
·
ចក្ខុវិស័យនិងការកំណត់គោលដៅ
- ក្រុមមួយពឹងផ្អែកលើមេដឹកនាំរបស់ខ្លួនដើម្បីប្រាប់ពួកគេថាតើពួកគេកំពុងទៅណាហេតុអ្វីបានជាពួកគេកំពុងធ្វើដំណើរនិងរបៀបដែលពួកគេនឹងទៅដល់ទីនោះ។
ប្រជាជនត្រូវបានលើកទឹកចិត្តច្រើននៅពេលមេដឹកនាំម្នាក់និយាយពីទស្សនៈរបស់គាត់ចំពោះគម្រោងឬសម្រាប់អង្គការរួមជាមួយជំហានឬគោលដៅដែលចាំបាច់ដើម្បីសម្រេចបាន។
ប្រាំចំនុចប្រសិទ្ធភាពនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ
១. មានភាពងាយស្រួលនិងគួរឱ្យទុកចិត្ត
នរណាម្នាក់អាចធ្វើជាមេដឹកនាំបាន -
ប្រសិនបើមនុស្សធ្វើតាមពួកគេបន្ទាប់មកពួកគេគឺជាអ្នកដឹកនាំ។
អ្នកដឹកនាំមានឥទ្ធិពលនិងគ្រូបង្វឹក។ តួនាទីទាំងពីរនេះត្រូវធ្វើដោយកសាងទំនុកចិត្ត។
ប្រសិនបើមនុស្សរបស់អ្នកឃើញអ្នកជាមនុស្សពិតប្រាកដដែលមានគុណវុឌ្ឍិដែលពួកគេអាចគោរពពួកគេនឹងសុខចិត្តធ្វើតាមអ្នកដោយសារតែចក្ខុវិស័យរបស់អ្នក។
បញ្ហាប្រឈមនៅកន្លែងធ្វើការគឺថាមានមេដឹកនាំអាក្រក់ជាច្រើនដែលមានឥទ្ធិពលលើមនុស្សមិនត្រឹមត្រូវ។នៅពេលអ្នកមានទំនុកចិត្តរបស់អ្នកអ្នកអាចមានឥទ្ធិពលលើសកម្មភាពប្រចាំថ្ងៃផ្លូវរបស់ពួកគេទិដ្ឋភាពរបស់ពួកគេអំពីអង្គការនិងសូម្បីតែទស្សនៈរបស់ពួកគេអំពីអាជីពរបស់ពួកគេ។
នៅកម្រិតនៃការជឿទុកចិត្តនោះពួកគេបើកចំហឱ្យអ្នកហើយប្រាប់អ្នកពីអ្វីដែលពួកគេត្រូវការដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅរបស់ពួកគេ។
នៅពេលដែលនរណាម្នាក់ធ្វើបែបនេះវាគឺជាសញ្ញាច្បាស់លាស់នៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលអ្នកដឹកនាំត្រូវតែមានភាពងាយស្រួល។
នេះត្រូវការទំនុកចិត្តលើភាគីទាំងពីរប៉ុន្តែអ្វីដែលល្អបំផុតដែលមេដឹកនាំម្នាក់អាចធ្វើគឺយករចនាប័ទ្មដែលលើកទឹកចិត្តឱ្យមានមតិយោបល់។
កុំខ្លាចក្នុងការសាកសួរប្រជាជនរបស់អ្នកចំពោះទស្សនៈរបស់ពួកគេ។
ពួកគេនឹងមានភាពស្មោះត្រង់ប្រសិនបើពួកគេគិតថាអ្នកពិតជាយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះការឆ្លើយតបរបស់ពួកគេ។
២. រុំខ្លួនឯងជាមួយមនុស្សដែលឆ្លាតជាងអ្នក
យើងបានឮរឿងនេះច្រើនដងពីគំនិតដ៏អស្ចារ្យបំផុតនៅទូទាំងអាជីវកម្មនិងនយោបាយប៉ុន្តែវាសំខាន់ណាស់។
សូម្បីតែអ្នកដឹកនាំត្រូវតែមានអ្នកដទៃដើម្បីត្រលប់មកវិញ។ លោកប៊ីលហ្គេតអាចជាមនុស្សម្នាក់ក្នុងចំនោមកុំព្យូទ័រដ៏អស្ចារ្យបំផុតនៅសម័យកាលរបស់យើងប៉ុន្ដែវាមិនមែនមានន័យថាគាត់នឹងបង្កើតអាជីវកម្មដែលជោគជ័យនោះទេ។
គាត់ត្រូវការអ្នកដទៃដើម្បីទទួលបានជោគជ័យ។ ដូចលោក Martin Zwilling ស្ថាបនិកអ្នកជំនាញអាជីពដំបូងបង្អស់បានមានប្រសាសន៍ថា
"មេដឹកនាំពិតក៏ដឹងពីរបៀបផ្លាស់ប្តូររបៀបដើម្បីឱ្យអ្នកដទៃធ្វើអ្វីដែលល្អបំផុត។
៣. ទទួលស្គាល់កំហុសរបស់អ្នក មេដឹកនាំទាំងអស់នឹងធ្វើកំហុស។
អ្នកដឹកនាំណាដែលមានតម្លៃអំបិលគួរតែទទួលស្គាល់ពួកគេឬពួកគេនឹងបាត់បង់ជំនឿរបស់ពួកគេភ្លាម។
គ្មានបុគ្គលិករំពឹងថានឹងមានភាពល្អឥតខ្ចោះ។ វាមិនអីទេក្នុងការនិយាយថា
"ខ្ញុំធ្វើខុស។ "
មនុស្សដែលមិនអាចនិយាយបានថាជាធម្មតាមិនមានកន្លែងដឹកនាំសម្រាប់រយៈពេលយូរ។៤. ប្រតិភូកម្មប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
អ្នកដឹកនាំល្អត្រូវតែមានលទ្ធភាពបង្កើនសក្តានុពលនៃប្រជាជនរបស់គាត់។
ជុំវិញខ្លួនយើងជាមួយនឹងមនុស្សវៃឆ្លាតនិងជ្រើសរើសអ្នកដែលល្អបំផុតហើយភ្លឺបំផុតគឺគ្មានប្រយោជន៍ទេប្រសិនបើយើងមិនទុកចិត្តលើការវិនិច្ឆ័យរបស់ពួកគេហើយផ្តល់ឱ្យពួកគេនូវសេរីភាពនិងឧបករណ៍ដើម្បីបង្កើនទេពកោសល្យរបស់ពួកគេដើម្បីឆ្ពោះទៅរកចក្ខុវិស័យរួមគ្នា។តាមទស្សនៈការអភិវឌ្ឍន៍វិធីមួយក្នុងចំណោមវិធីល្អបំផុតដើម្បីបង្កើនសក្តានុពលរបស់ប្រជាជនគឺតាមរយៈការប្រគល់គម្រោងកម្រិតខ្ពស់ដល់ពួកគេ។
ភាគច្រើននៃគណៈប្រតិភូដែលមានប្រសិទ្ធិភាពចុះមកដើម្បីមើលជំនាញដែលអ្នកត្រូវការដើម្បីទទួលបានគម្រោងជាក់លាក់មួយដែលបានធ្វើដោយសម្គាល់ជំនាញនោះនៅក្នុងមនុស្សម្នាក់របស់អ្នកហើយបន្ទាប់មកបញ្ចូលគ្នា។
ជាជាងការបោះចោលគម្រោងមួយលើនរណាម្នាក់វាគួរតែជាការខិតខំសហការ។
៥. បម្រើដោយមិនគិតពីខ្លួនឯង
យើងតែងតែងាកចេញពីគំនិតចាស់នៃការដឹកនាំរបស់អ្នកបម្រើ។
អ្នកដឹកនាំល្អត្រូវតែមានអាត្មានិយម។
គាត់គួរតែជាអ្នកទ្រាំទ្រប្រឆាំងនឹងភាពអវិជ្ជមានមិនថាអ្នករិះគន់ឬប្រជាជនរបស់យើងឬអ្វីដែលកំពុងកើតឡើងនៅក្នុងពិភពខាងក្រៅនិងអ្វីដែលយើងកំពុងព្យាយាមធ្វើនោះទេ។
ក្នុងនាមជាអ្នកដឹកនាំយើងនឹងសួរច្រើនពីប្រជាជនរបស់យើង។
ដូច្នេះយើងត្រូវផ្តល់ឱ្យវិញនៅពេលដែលពួកគេត្រូវការអ្វីមួយ។ប្រហែលជាការទទួលស្គាល់ពីការខិតខំរបស់ពួកគេឬការរុញទៅលើគម្រោងមួយនៅពេលដែលអ្នកមិនត្រូវ។
មេដឹកនាំដែលរុំដៃអាវរបស់ពួកគេនិងកខ្វក់ពីមួយគ្រាទៅមួយនឹងបង្កើតភាពស្មោះត្រង់ក្នុងប្រជាជនរបស់គាត់ដែលនឹងនាំឱ្យមានគោលដៅលើសពីអ្វីដែលយើងរំពឹងទុក។ រឿងមួយដ៏ធំបំផុតដែលយើងអាចធ្វើដើម្បីបង្កើនគុណសម្បត្តិនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំរបស់យើងគឺធ្វើឱ្យប្រាកដថាយើងកំពុងធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពជំនាញរបស់យើងជានិច្ច។
ការស្វែងរកពេលវេលាដើម្បីធ្វើការលើជំនាញផ្ទាល់ខ្លួនរបស់យើងក៏ដូចជាកន្លែងដែលមានព័ត៌មានដែលមានប្រយោជន៍នឹងទទួលបានការលំបាកកាន់តែខ្លាំងឡើងដែលយើងទទួលបាន។
ប៉ុន្តែវាក៏សំខាន់ផងដែរដែលយើងចំណាយពេលខ្លះជាមួយមេដឹកនាំដែលចូលចិត្តផ្សេងទៀត។
ចំណុចនេះចង្អុលបង្ហាញជុំវិញខ្លួនយើងជាមួយមនុស្សវៃឆ្លាតនិងស្វែងរកមេដឹកនាំដទៃទៀតដែលយើងអាចភ្ជាប់ជាមួយដើម្បីបន្តការងាររបស់យើង។ប្រសិនបើនយោបាយបង្រៀនយើងអ្វីនោះទេនោះគឺថាអ្នកអាចជាមេដឹកនាំដែលគេគោរពយ៉ាងខ្លាំងនៅថ្ងៃមួយហើយត្រូវបណ្តេញចេញ។
នៅក្នុងវិស័យឯកជនប្រសិនបើយើងមិនបន្តផ្តោតលើជំនាញរបស់យើងដើម្បីបម្រើល្អជាងនោះទេយើងនឹងរកឃើញថាយើងមិនអាចបម្រើប្រជាជនរបស់យើងជាអ្នកដឹកនាំបានទេ។
ផ្តល់យោបល់
មិនថាអ្នកទទួលស្គាល់ឬមិនស្គាល់ក្នុងនាមជាអ្នកដឹកនាំអ្នកកំពុងផ្តល់មតិត្រឡប់ជានិច្ចដល់សមាជិករបស់អ្នក។
របៀបដែលអ្នកផ្តល់មតិយោបល់ដែលជាញឹកញាប់នឹងពិនិត្យអក្ខរាវិរុទ្ធរវាងភាពជោគជ័យរបស់សមាជិកនិងការបរាជ័យ។
ភាពស្ងប់ស្ងាត់ -
នៅពេលអ្នកមិនផ្តល់ការឆ្លើយតបទៅនឹងការងាររបស់សមាជិកអ្នកមិនរក្សាស្ថានភាពដដែលនោះទេប៉ុន្តែវាពិតជាលើកទឹកចិត្តដល់ការថយចុះទាំងការអនុវត្តនិងទំនុកចិត្តរបស់ពួកគេក្នុងរយៈពេលវែង។
ពួកគេមិនដឹងថាសកម្មភាពរបស់ពួកគេសមស្របទេ។ ភាពស្ងប់ស្ងាត់អាចបង្កឱ្យមានឆ្កួត ៗ ។
ការរិះគន់ -
នៅពេលដែលព្យាយាមបញ្ឈប់ឥរិយាបថឬលទ្ធផលដែលអ្នកមិនចង់បានអ្នកអាចរិះគន់សមាជិក។
នេះច្រើនតែប៉ះពាល់ដល់ទំនាក់ទំនងដែលអ្នកមានជាមួយពួកគេ។ ទំនុកចិត្តរបស់ពួកគេមានការថយចុះពួកគេប្រហែលជាចាប់ផ្ដើមជៀសវាងអ្នកហើយអាកប្បកិរិយា
"ល្អ" ផ្សេងទៀតរបស់សមាជិកត្រូវរងផលប៉ះពាល់។
នេះអាចធ្វើឱ្យមានប្រតិកម្មចំពោះមតិយោបល់ផ្សេងៗទៀត។
ដំបូន្មាន -
នៅពេលអ្នកប្រាប់សមាជិកអំពីអាកប្បកិរិយាឬលទ្ធផលដែលអ្នកចង់បាននិងរបៀបដែលអ្នកចង់ឱ្យពួកគេធ្វើអ្នកធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវទំនុកចិត្តរបស់សមាជិកនិងទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកជាមួយពួកគេ។
ការបង្កើនសមត្ថភាពនឹងជាលទ្ធផល។
ការគាំទ្រជាវិជ្ជមាន -
វាត្រូវការការផ្តល់មតិយោបល់មួយជំហានបន្ថែមទៀតដោយកំណត់ថាតើអ្នកនឹងពេញចិត្តចំពោះជំនួយរបស់សមាជិកក្នុងការឈានដល់ឥរិយាបថឬលទ្ធផលដែលអ្នកចង់បាន។
ប្រតិកម្មបែបនេះនឹងផ្តល់ឱ្យអ្នកនូវលទ្ធផលល្អបំផុតតាមរយៈការបង្កើនការលើកទឹកចិត្តទំនុកចិត្តនិងការអនុវត្តរបស់សមាជិកអ្នក។
ដំបូន្មាននិងការពង្រឹងវិជ្ជមានគួរតែជាប្រភេទមតិយោបល់ដែលអ្នកផ្តល់ឱ្យសមាជិក។
ព្យាយាមទាក់ទងការឆ្លើយតបរបស់អ្នកចំពោះសកម្មភាពឥរិយាបថឬលទ្ធផលដែលអ្នកចង់បានមិនមែនបុគ្គលិកលក្ខណៈរបស់សមាជិក។
ពិចារណាពីពេលវេលារបស់អ្នក។
សូមព្យាយាមផ្ដល់មតិយោបល់មុនព្រឹត្តិការណ៍នៅក្នុងទំរង់នៃដំបូន្មានឬក្រោយមកទៀតនៅក្នុងទម្រង់នៃការពង្រឹងវិជ្ជមាន។
ទទួលយកមតិយោបល់
ការដឹងពីរបៀបទទួលយកមតិយោបល់គឺជាជំនាញភាពជាអ្នកដឹកនាំមួយទៀតដែលនឹងបង្រៀនអ្នកច្រើនអំពីរបៀបដឹកនាំរបស់អ្នក។
ទប់ទល់នឹងការល្បួងដើម្បីទប់ទល់ការឆ្លើយតប។ កុំពន្យល់, ការពារឬបដិសេធ។
ស្តាប់ដោយស្ងៀមស្ងាត់ដើម្បីព្យាយាមយល់យ៉ាងច្បាស់អំពីអ្វីដែលមនុស្សម្នាក់ទៀតកំពុងនិយាយ។
អ្នកមិនចាំបាច់យល់ស្របជាមួយមតិយោបល់ដែលអ្នកទទួលបានទេប៉ុន្តែត្រូវទទួលយកមតិយោបល់។
កំពុងស្តាប់
សមត្ថភាពក្នុងការស្តាប់បានល្អគឺជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំល្អ។
ដើម្បីស្តាប់បានល្អ:
ឈប់និយាយ។
មុនពេលអ្នកនិយាយសូមចាំថាមនុស្សមានការចាប់អារម្មណ៍ចំពោះការបញ្ចូលរបស់អ្នកប្រសិនបើពួកគេមានអារម្មណ៍ថាអ្នកមានការយល់ច្បាស់ពីស្ថានភាពរបស់ពួកគេ។
មើលឃ្លាដែលមិននិយាយ។
អត្ថន័យភាគច្រើននៃសាររបស់យើងគឺនៅក្នុងសមាសភាពសម្លេងនិងមើលឃើញ។
ការថប់ដង្ហើមនិងស្មាថយចុះអាចមានន័យថាការធ្លាក់ទឹកចិត្ត។
កន្សោមនិងកាយវិការមានចលនាជាធម្មតាមានន័យថារំភើប។ សូរខ្លួនឯង។
តើពាក្យស្លោកដែលមិនមែនជាពាក្យសំដីផ្គូរផ្គងពាក្យនោះទេ? "
ផ្តល់មតិត្រឡប់ដែលអាចមើលឃើញជាមួយកន្សោមនិងកាយវិការដែលមិនប្រើពាក្យសម្ដី
(ឧ។ ការងូត) ។
ទាំងនេះអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកនិយាយរបស់អ្នកដឹងថាអ្នកកំពុងស្ដាប់និងយល់ពីអ្វីដែលពួកគេនិយាយ។
អត់ធ្មត់។
បំណងប្រាថ្នារបស់យើងក្នុងការផ្តល់ដំណោះស្រាយភ្លាមៗចំពោះបញ្ហារបស់អ្នកដទៃបានធ្វើឱ្យមានការបិទផ្លូវ។
"អ្នកមិនចាំបាច់បញ្ចប់ទេខ្ញុំដឹងថាអ្នកនឹងនិយាយអ្វី" ។
វាជាមធ្យោបាយច្បាស់លាស់ក្នុងការអោយអ្នកនិយាយដឹងថាអ្នកមានពេលតិចឬមានទំនុកចិត្តលើសមត្ថភាពដោះស្រាយបញ្ហារបស់ពួកគេ។
កុំគិតឈ្លោះប្រកែក។
ប្រសិនបើអ្នកកំពុងបង្កើតអំណះអំណាងនៅក្នុងគំនិតរបស់អ្នកនៅពេលអ្នកនិយាយនិយាយអ្នកប្រហែលជាបាត់បង់សារជាច្រើន។
ប្រើជំនាញស្តាប់ត្រចៀក។
ប្រើការបកស្រាយពន្យល់ដើម្បីឱ្យវាគ្មិនដឹងអំពីអ្វីដែលអ្នកបានឮ។
ទទួលស្គាល់គំនិតរបស់ពួកគេ។
នេះមិនមែនមានន័យថាអ្នកយល់ស្របជាមួយវាគ្មិននោះទេប៉ុន្តែវាមានន័យថាអ្នកមានអារម្មណ៍ថាគំនិតរបស់ពួកគេគួរស្តាប់។
ប្រុងប្រយ័ត្ន។ ការស្តាប់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពតម្រូវឱ្យមានថាមពលនិងការផ្តោតអារម្មណ៍។
ជៀសវាងការរំខាន។
"ខ្ញុំមិនត្រឹមតែប្រើខួរក្បាលទាំងអស់ដែលខ្ញុំមាននោះទេតែខ្ញុំអាចខ្ចីបាន។
" Woodrow
Wilson
ការផ្ទេរភាពជាអ្នកដឹកនាំ
ដើម្បីសម្រេចថាតើអ្នកអាចប្រគល់ភារកិច្ចឱ្យអ្នកដទៃសូមសួរខ្លួនឯងថា:
1- តើខ្ញុំកំពុងធ្វើអ្វីឥឡូវនេះដែលខ្ញុំចង់ឃើញនរណាម្នាក់ផ្សេងទៀតធ្វើ?
2- ជំនាញណាខ្លះក្នុងចំណោមសមាជិកអាចត្រូវបានប្រើកាន់តែមានប្រសិទ្ធិភាពដោយផ្តល់ឱ្យពួកគេនូវការទទួលខុសត្រូវបន្ថែមទៀត?
3- តើខ្ញុំអាចធ្វើអ្វីបានប្រសិនបើខ្ញុំមានពេលទំនេរ?
4- នៅពេលអ្នកសម្រេចចិត្តប្រគល់កម្មសិទ្ធិអ្នកត្រូវ:
5- ដឹងសមាជិករបស់អ្នកអ្វីដែលពួកគេបានធ្វើនិងអ្វីដែលពួកគេអាចធ្វើបាន
6- ស្តាប់សមាជិកភាពដូច្នេះអ្នកយកព័ត៌មានអំពីអ្វីដែលពួកគេចង់ធ្វើ
7- អនុញ្ញាតឱ្យពួកគេដឹងថាអ្នកមានឆន្ទៈដើម្បីចែករំលែកសិទ្ធិអំណាច
8- ផ្តល់ឱ្យពួកគេនូវគោលបំណងដូច្នេះសមាជិកដឹងថាហេតុអ្វីកិច្ចការនេះសំខាន់
9- ផ្តល់ឥណទាននៅកន្លែងដែលឥណទានត្រូវបង់ហើយបង្ហាញការដឹងគុណចំពោះការខិតខំរបស់ពួកគេ
ការដោះស្រាយបញ្ហាក្រុម
កិច្ចការភាគច្រើនដែលបានសម្រេចនៅកិច្ចប្រជុំគឺធ្វើឡើងតាមរយៈការពិភាក្សាជាក្រុម។
នេះគឺមានសារៈសំខាន់ណាស់នៅពេលដែលការពិភាក្សាគឺជាពេលវេលាដែលមនុស្សគ្រប់រូបមានឱកាសចូលរួមក្នុងក្រុមមួយ។
ការពិភាក្សាជាក្រុមពិតជាមានអត្ថប្រយោជន៍ច្រើនចំពោះអង្គការរបស់អ្នកជាងពេលបុគ្គលម្នាក់ធ្វើការលើគម្រោងមួយ។
គំនិតដែលបង្កើតឡើងក្នុងក្រុមមួយជារឿយៗមិនមានជីវិតទេនៅពេលមនុស្សម្នាក់ធ្វើការតែម្នាក់ឯង។
ក៏ប៉ុន្ដែការពិគ្រោះអំពីពេលវេលាក្នុងកិច្ចប្រជុំក៏ជាពេលដែលមានការខកចិត្ដដែរ។
តើអ្នកអាចជៀសវាងពីការខកចិត្តប៉ុណ្ណាហើយនៅតែមានកិច្ចប្រជុំប្រកបដោយផលប្រយោជន៍យ៉ាងដូចម្ដេច? កំណត់អត្តសញ្ញាណថាហេតុអ្វីក្រុមកំពុងពិភាក្សា។
មានមូលហេតុបីយ៉ាងសម្រាប់ការពិភាក្សា: ប្រមូលព័ត៌មានដើម្បីផ្លាស់ប្តូរគំនិតនិងដោះស្រាយបញ្ហា។
ប្រសិនបើអ្នកដឹងថាហេតុអ្វីអ្នកកំពុងពិភាក្សាអំពីបញ្ហានេះវាងាយស្រួលក្នុងការចូលរួមរក្សាការពិភាក្សាលើផ្លូវហើយទទួលបានលទ្ធផល។
ត្រូវដឹងអំពីរបៀបដែលការពិភាក្សាកំពុងរីកចម្រើន។
រឿងពីរអាចកើតឡើងនៅក្នុងការពិភាក្សា: ការបង្កើតព័ត៌មានគំនិតឬបញ្ហាឬការវាយតម្លៃព័ត៌មានគំនិតឬបញ្ហា។
ជាធម្មតាការអភិវឌ្ឍនិងការវាយតម្លៃត្រូវបានលាយបញ្ចូលគ្នា។
នេះគឺជាកន្លែងដែលអ្នកអាចជួបប្រទះបញ្ហាដូចជាការពិភាក្សាដែលមានរង្វង់រង្វាន់និងអ្នកចូលរួមដែលមិនសប្បាយចិត្ត។
វាអាចមើលទៅដូចនេះ: មនុស្សម្នាក់ធ្វើឱ្យមានយោបល់មនុស្សទីពីរនិយាយថាវាល្អហើយមនុស្សទីបីនិយាយថាវាមិនល្អហើយការជជែកដេញដោលខាងក្រោម។
ការផ្តល់យោបល់នេះត្រូវបានបណ្តេញចេញហើយមេដឹកនាំស្នើសុំការផ្តល់យោបល់មួយផ្សេងទៀត។
វាល្អវាមិនល្អវាត្រូវបានគេបោះចោល។ បន្ទាប់ពីរឿងនេះកើតឡើងពីរបីដងក្រុមនេះអស់កម្លាំងអ្នកទាំងអស់គ្នានៅស្ងៀមពេលវេលាត្រូវបានគេប្រើហើយមិនមានលទ្ធផល។
ដើម្បីចៀសវាងពីសេណារីយ៉ូនេះអ្នកត្រូវតែយកគំនិតចេញជាដំបូងឬអភិវឌ្ឍព័ត៌មានគំនិតឬបញ្ហា។
ចូរកុំឱ្យមនុស្សវាយតម្លៃនៅដំណាក់កាលនេះឬវានឹងធ្វើឱ្យធ្លាក់ទឹកចិត្តក្នុងការចូលរួម។
បន្ទាប់ពីគំនិតត្រូវបានចេញ, បន្ទាប់មកវាយតំលៃ។
ការរីកចម្រើននេះជួយឱ្យក្រុមនេះឈានទៅមុខហើយចៀសវាងការជជែកគ្នាស្រដៀងគ្នាសម្រាប់គំនិតនីមួយៗឬមតិយោបល់។
ការរក្សាការអភិវឌ្ឍន៍និងការវាយតម្លៃដាច់ដោយឡែកក៏ជួយក្នុងការជៀសវាងនូវអន្ទាក់នៃគំនិតដំបូងឬគំនិតចុងក្រោយ
(អ្នករស់រានមានជីវិតនៃរយៈពេលកន្លះម៉ោងនៃការជជែកវែកញែកដែលមានអារម្មណ៍តានតឹង)
គឺជាគំនិតដ៏ល្អបំផុត។ ប្រសិនបើអ្នកមានគំនិតតែមួយនោះវាហាក់ដូចជាគំនិតដ៏ល្អបំផុត។
ការដោះស្រាយបញ្ហាលំបាក
ចេតនាដ៏ល្អបំផុតរបស់អ្នកដឹកនាំសម្រាប់ការរក្សាកិច្ចប្រជុំនៅក្នុងក្របខ័ណ្ឌពេលវេលាសមហេតុផលអាចត្រូវបានបំផ្លាញប្រសិនបើសមាជិកដាក់ឧបសគ្គនៅក្នុងផ្លូវ។អ្នកចេះ
orator
គឺជាអ្នកចេះនិយាយដែលចូលចិត្តចេះជំនាញនិយាយរបស់គាត់ហើយអាចនិយាយបានយូរ។
អ្នកដឹកនាំត្រូវតែវិនិច្ឆ័យថាតើពេលវេលាគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់មនុស្សម្នាក់នេះហើយបន្ទាប់មកយកចិត្តទុកដាក់របស់គាត់ដោយនិយាយអ្វីមួយដូចជា
"សូមទោសខ្ញុំ Jack ប៉ុន្តែយើងកំពុងរត់ខ្លីហើយសមាជិកមួយចំនួនផ្សេងទៀតមានចំណុចមួយចំនួនដែលពួកគេចង់ធ្វើ។
សូមអរគុណខ្លាំងណាស់ប្រសិនបើអ្នកអាចបញ្ចេញមតិយោបល់របស់អ្នកនៅពីរឬបីនាទីបន្ទាប់។
"
អ្នកត្រាច់ចរមានបំណងលើកឡើងនូវប្រធានបទដែលមិនទាក់ទងគ្នាទាំងស្រុង។
មេដឹកនាំម្នាក់អាចទទួលបានការជួបជុំគ្នាវិញដោយនិយាយអ្វីមួយដូចជា "Linda ខ្ញុំសុំទោសសុំទោសដូចនេះប៉ុន្តែខ្ញុំគិតថាអ្នកកំពុងដកខ្លួនចេញពីប្រធានបទ។
សូមចាំថាយើងចង់ដោះស្រាយបញ្ហា ____ ហើយយើងនឹងពេញចិត្តក្នុងការកោតសរសើរវាប្រសិនបើអ្នកអាចកំណត់ការកត់សម្គាល់របស់អ្នកទៅប្រធានបទនោះ។
អរគុណ។ "
អ្នកនិយាយម្តងហើយម្តងទៀតនិយាយជាច្រើនដងលើប្រធានបទដូចគ្នាខណៈដែលសមាជិកផ្សេងទៀតមិនមានឱកាសនិយាយ។
អ្នកអាចឱ្យមនុស្សសម្រាកហើយអ្នកដទៃទៀតមានឱកាសនិយាយដោយនិយាយអ្វីមួយស្រដៀងនឹង "Dave មុនពេលដែលយើងបានឮពីអ្នកម្តងទៀតខ្ញុំចង់ដឹងថាតើ Debbie និងលោក Rick មានអារម្មណ៍យ៉ាងណាចំពោះប្រធានបទនេះ។
សូមអរគុណ។ " ជម្រើសមួយទៀតអាចដើរជុំវិញតុហើយសុំយោបល់របស់អ្នកដទៃលើប្រធានបទនេះ។
ការរំខានអាចធ្វើឱ្យរំខានដល់អ្នកដទៃនៅពេលពួកគេកំពុងនិយាយនៅលើប្រធានបទមួយ។
អ្នកដឹកនាំប្រហែលជាត្រូវរំខានការរំខានដោយនិយាយថា
"មុននឹងអ្នកនិយាយអ្វីបន្ថែមទៀត Jason សូមរង់ចាំរហូតដល់ Shirley បញ្ចប់ហើយអ្នកនឹងមានឱកាសដើម្បីធ្វើឱ្យចំណុចរបស់អ្នក។
សូមអរគុណ។ "
សង្ខេប
អ្នកដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធិភាពមានគុណសម្បត្តិជាច្រើន។
ការខិតខំដើម្បីអនុវត្តនិងរៀនជំនាញដែលវាត្រូវការដើម្បីក្លាយជាអ្នកដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធិភាពនឹងអាចឱ្យអ្នកប្រើរចនាប័ទ្មនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំដែលចាំបាច់នៅក្នុងស្ថានភាពដែលអ្នកជួបប្រទះ។
ជំពូកទី៥ សេចក្ដីសន្និដ្ឋាន និង ការផ្ដល់អនុសាសន៍
៥.១សេចក្តីសង្ខេប
៥.២ សេចក្ដីសន្និដ្ឋាន
តាមរយៈការចុះស្រាវជ្រាវ
អំពីដំណើរការនៃកិច្ចចុះបញ្ជីកាគណនេយ្យរបស់អង្គការ HelpAge
International-Cambodia អស់រយៈកាលកន្លងមកនេះ និងក្រោយការសិក្សាទៅលើផ្នែកទ្រឹស្ដីកន្លងមក
បានធ្វើឱ្យក្រុមនិស្សិតយើងខ្ញុំមានការយល់ឃើញថា ៖
អង្គការ HelpAge Cambodia គឺជាអង្គការក្នុងស្រុកមួយ ដែលមិនស្វែងរកប្រាក់ចំណេញក្នុង
ចំណោមអង្គការជាច្រើនទៀតដែលមានសកម្មភាពជួយពង្រឹង
និងលើកកម្ពស់ជីវភាពរស់នៅរបស់ប្រជាជនជាពិសេស
គឺផ្ដោតសំខាន់បំផុតទៅលើជនចាស់ជរា គឺធ្វើយ៉ាងណាឱ្យពួកគេមានការីកចម្រើន
និងភាពប្រសើរឡើងអំពីការយល់ដឹងអំពីសិទ្ធិសេរីភាព
សិទ្ធិក្នុងការទទួលផលប្រយោជន៍និងការគាំពារ។ ក្នុងនោះដែរអង្គការ HelpAge Cambodia ក៏បានធ្វើផែកការសកម្មភាព
ដែលមានលក្ខណៈសមស្របព្រមទាំងបានទទួលបាននូវការផ្ដល់ជំនួយពីម្ចាស់មូលនិធិ
និងការរៀបចំដំណើរការក្នុងការកត់ត្រាចុះបញ្ជីរាល់ការចំណាយ
ការទំនាក់ទំនងរវាងអង្គការ និងអង្គការ
ការប្រមូលមូលនិធិក្នុងការបំពេញសកម្មភាពលើការចំណាយមានប្រយោជន៍។
ការធ្វើទំនាក់ទំនងរវាងអង្គការ និងម្ចាស់មូលនិធិ
ការមានប្រព័ន្ធគណនីនៃការបិទបញ្ជី
និងការរៀបចំរបាយការណ៍ជូនម្ចាស់មូលនិធិបានត្រឹមត្រូវ
និងទាន់ពេលវេលា។
គ្រប់ការចំណាយទាំងអស់
សុទ្ធតែបានចាយយ៉ាងត្រឹមត្រូវទៅតាមគម្រោង ដែលបានគ្រងទុកញដោយមានការស្រង់តម្លៃ
(Quotation) នៅលើទីផ្សារមុនពេលធ្វើការចាយវាយ។
មានការចុះបញ្ជីបានយ៉ាងត្រឹមត្រូវរាស់ពេលចំណាយ
ដោយមានឯកសារផ្ទៀងផ្ទាត់
ដូចជាមានវិក័យប័ត្រដែលមានការចុះហត្ថលេខាដោយអ្នកលក់
ឬផ្ដល់សេវាកម្ម ហើយចំពោះអ្នកចាយវាយវិញតែងតែមានការត្រួតពិនិត្យរាល់ក្រោយពេលចាយ
ដើម្បីផ្ទៀងផ្ទាត់ថវិកាចាយវាយទៅនិងទំនិញដែលបានទិញ។ អង្គការ HelpAge Cambodia នេះមានភាពបត់បែនទៅតាមកាលៈទេសៈ និងស្របតាមទិសដៅរបស់ខ្លួន
ថ្វីត្បិតតែសកម្មភាពមួយចំនួនត្រូវបានពង្រីកបន្ថែមយ៉ាងណាក៏ដោយ
គឺមិនមានផលប៉ះពាល់ខ្លាំងទៅថវិការដែរ។
ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ
រាល់ប្រតិបត្តិការដែលជាចំណាយជាក់ស្ដែង បើធៀបទៅនឹងគម្រោងថវិកា
គឺតែងតែមានភាពលំអៀងគ្នាបន្តិតបន្តួចដែរ។ ប៉ុន្តែភាពលំអៀងនេះ គឺវាគ្មានជះឥទ្ធិពលអាក្រក់អ្វីចំពោះអង្គការនោះទេ។
ចំពោះការគ្រប់គ្រងថវិកាវិញ
គឺមានលក្ខណៈល្អប្រសើរ ពីព្រោះអង្គការមានការបើកគណនីធនាគារផ្សេងៗគ្នា
ដោយផ្អែកទៅតាមម្ចាស់មូលនិធិ ដើម្បីមានភាពងាយស្រួល
និងធានាបាននូវសុវត្ថិភាពក្នុងការផ្ទេរថវិកា
និងរាល់ពេលបើកថវិកាសម្រាប់យកទៅប្រើប្រាស់ទៅលើសកម្មភាពគម្រោងបានគ្រប់ពេលវេលា។
ម្យ៉ាងទៀតអង្គការ HelpAge
International-Cambodia គឺមានប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការគណនេយ្យឯករាជ្យដែលមានលក្ខណៈងាយស្រួលក្នុងការចុះត្រួតពិនិត្យ
និងធ្វើសវនកម្មរៀងរាល់ប្រចាំឆ្នាំនីមួយៗ។
ដូច្នេះសរុបសេចក្ដីមកបន្ទាប់ពីការចុះធ្វើកម្មសិក្សាស្រាវជ្រាវចំពោះ
អង្គការ HelpAge
International-Cambodia លើប្រធានបទ “ ដំណើរការនៃកិច្ចចុះបញ្ជីកាគណនេយ្យ ” កន្លងមកនេះ។
ក្រុមសិក្សាស្រាវជ្រាវយើងខ្ញុំបានធ្វើការវិភាគ
និងវាយតម្លៃទៅលើដំណើរការនៃកិច្ចចុះបញ្ជីកាគណនេយ្យរបស់អង្គការមួយនេះ
ដោយផ្ដោតទៅលើចំណុចខ្លាំង និងចំណុចខ្សោយដូចតទៅ៖
៥.២.១ ចំណុចខ្លាំង
·
អង្គការមានការបែងចែកតួនាទី និងសិទ្ធិអំណាច
ទំនួលខុសត្រូវបុគ្គលច្បាស់លាស់
·
មានការគោរព និងអនុវត្តច្បាប់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធិភាព
·
អង្គការមានគោលការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុរបស់ខ្លួន
·
មានការធ្វើសវនកម្មត្រួតពិនិត្យផ្ទៃក្នុង និងពីខាងក្រៅ
·
អង្គការមានភាពប៉ិនប្រសព្វក្នុនិងការស្វែងរកមូលនិធិ
សម្រាប់ទ្រទ្រង់សកម្មភាពរបស់ខ្លួន
·
បុគ្គលិកបម្រើការផ្នែកគណនេយ្យ គឺមានជំនាញ
និងបទពិសោធន៍ច្បាស់លាស់
·
រាល់សក្ខីប័ត្រចំណូលចំណាយ
និងវិក័យប័ត្រទាំងឡាយមានការបោះត្រាបានត្រឹមត្រូវ
·
គ្រប់រាល់ឯកសារគាំទ្រ និងបញ្ជីគណនេយ្យទាំងអស់
ត្រូវបានគ្រប់គ្រងទៅតាមគោលការណ៍រក្សាទុករបស់ខ្លួន
·
រាល់ឯកសារសំខាន់ៗ និងថវិការបម្រុង
អង្គការមានការរក្សាទុកក្នុងទូដែកសុវត្ថិភាពរបស់ខ្លួន
·
រាល់ការចំណាយទាំងអស់ ត្រូវបានកត់ត្រាក្នុងសក្ខីប័ត្រ ដោយភ្ជាប់មកជាមួយនិងឯកសារគាំទ្រផ្សេងៗទៀត
ដែលជាភស្តុតាងក្នុងការចំណាយនោះយ៉ាងច្បាស់លាស់ជឿទុកចិត្តបាន
·
បុគ្គលិកផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ មានភាពស្មោះត្រង់
និងម៉ឺងម៉ាត់ក្នុងការងារ
·
មានការរក្សាទុកនូវលេខសំងាត់ និងសោទូរដែកដោយមនុស្សផ្សេងគា្ន។
៥.២.២ ចំណុចខ្វះខាត
ទន្ទឹមនឹងការសម្លឹងមើលទៅលើចំណុចខ្លាំងរបស់អង្គការ
(HelpAge International-Cambodia) មកក្រុមនិស្សិតយើងខ្ញុំ
ក៏បានមើលឃើញនូវចំណុចខ្វះខាតមួយចំនួនដូចជា៖
·
រាល់ការចំណាយ និងសកម្មភាព ពេលខ្លះមានការរាំងស្ទះ
ដោយសារការធ្វើការមានការយឺតយ៉ាវ
·
មិនទាន់មានការកាត់រំលស់លើអចលនវត្ថុ
ទៅតាមស្តង់ដារនៃប្រព័ន្ធគណនេយ្យ
·
មិនទាន់មានការកំណត់ Petty Cash ច្បាស់លាស់នៅឡើយ។
៥.៣ ការផ្ដល់អនុសាសន៍
យោងតាមសេចក្ដីសន្និដ្ឋានខាងលើ ក្រុមនិស្សិតយើងខ្ញុំយល់ឃើញថា
អង្គការជួយជនចាសជរាអន្តរជាតិ កម្ពុជា (HelpAge International-Cambodia) មានការប្រើប្រាស់
និងការគ្រប់គ្រងទៅលើមូលនិធិបានល្អ ប្រកបដោយតម្លាភាព។
ចំពោះរបាយការណ៍ និងឯកសារយោង មានលក្ខណៈត្រឹមត្រូវច្បាស់លាស់ដែលធ្វើឱ្យម្ចាស់មូលនិធិមានទំនុកចិត្ត
និងមានការផ្ដល់ជំនួយជាបន្តបន្ទាប់។
ដូច្នេះហើយ
ដើម្បីឱ្យការចុះបញ្ជីកាគណនេយ្យរបស់អង្គការ (HelpAge International-Cambodia)កាន់តែមានប្រសិទ្ធិភាព និងតម្លាភាពទៀតនោះ ក្រុមយើងខ្ញុំសូមផ្ដល់ជាអនុសាសន៍មួយចំនួនសម្រាប់ជាការកែលម្អទៅលើចំណុចខ្វះខាតរបស់អង្គការ
ដូចតទៅ៖
·
រាល់ការចំណាយ និងសកម្មភាព
គួតែធ្វើការឱ្យមានភាពឆាប់រហ័សជៀសវាងនូវភាពយឺតយ៉ាវ
·
គួរធ្វើការកាត់រំលស់លើអចលនវត្ថុ ទៅតាមស្តង់ដារនៃប្រព័ន្ធគណនេយ្យ
·
គួរតែមានការកំណត់ Petty
Cash ឱ្យច្បាស់លាស់។
No comments